Aktuaariyhdistyksen tehtävänä on kehittää aktuaarien ammattia ja roolia vakuutus-, finanssi- ja riskienhallinnan alalla, edistää vakuutusmatemaatikoiden ammatillista osaamista, kannustaa jäseniä verkostoitumiseen sekä vaikuttaa ja osallistua vakuutusalaan liittyvään keskusteluun ja säädösvalmisteluun niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin.

Suomen Aktuaariyhdistys on jäsenenä kansainvälisessä aktuaarijärjestössä IAA:ssa (International Actuarial Association) ja eurooppalaisten aktuaariyhdistysten yhdistyksessä AAE:ssä (Actuarial Association of Europe). Näiden toiminnasta tarkemmin sivulla Kansainvälinen toiminta.

Lisäksi Suomen Aktuaariyhdistys on jäsenenä kansainvälisesti CERA-tutkintoa (riskienhallinnan erikoistutkinto Certified Enterprise Risk Analyst) hallinnoivassa CGA:ssa (CERA Global Association).

Yhdistyksen jäsenet ovat sitoutuneet korkeisiin ammatillisiin vaatimuksiin ja osaamisen ylläpitämiseen. Täysjäsenet ovat suorittaneet SHV-tutkinnon ja sen ohella sitoutuneet Suomen Aktuaariyhdistyksen eettisiin säännöstöön sekä noudattamaan työssään yhdistyksen käyttöönottamia aktuaaristandardeja ja sen myötä kestävään ja ammattimaiseen toimintatapaan sekä laadukkaaseen työntulokseen.

Suomen Aktuaariyhdistyksen hallitus

Yhdistyksen toiminta tapahtuu yhdistyksen hallituksen johdolla. Hallitus hoitaa yhdistyksen asioita lain, sääntöjen ja yhdistyksen kokousten päätösten mukaan.

Hallitus 2024

Jaakko Aho
Varapuheenjohaja
Lauri Ojala
Sihteeri
Mika Sirviö
Mari Leppänen
Toni Blomster
Anssi Puranen

Katso myös vanhat hallituskokoonpanot aina vuodesta 1998.

Toimintakertomukset ja tilinpäätökset

2022 Tilinpäätös ja toimintakertomus