Varsinaiset jäsenet jakaantuvat

• täysjäseniin
  • alumnijäseniin
  • muihin varsinaisiin jäseniin.

Yhdistyksellä on myös kunniajäseniä ja kannatusjäseniä.

Suomen aktuaariyhdistyksen täysjäsenet ovat sitoutuneet eettisiin sääntöihin.

Suomen aktuaariyhdistyksen jäsenyys mahdollistaa ammatillisen osaamisen kehittämisen ja ylläpitämisen sekä alan kehityksen seuraamisen ja siihen vaikuttamisen.

Aktuaariyhdistyksen jäsenenä saat

• Kokouksia, alan koulutuksia ja seminaareja. Tulevat jäsen- ja muut koulutukset löydät Tapahtumat-sivuilta – niihin tutustuminen onnistuu ilman kirjautumista. Koulutuksiin ilmoittautuminen tapahtuu näiden koulutusilmoitusten kautta.
  • Jäsenkirjeet sähköpostiisi, kirjeillä kerrotaan alan ajankohtaisista asioista ja tulevista tapahtumista.
  • Verkostoitumismahdollisuuksia erityisesti jäsentilaisuuksissa ja työryhmissä.
  • Mahdollisuuden vaikuttaa yhdistyksen toimintaan ja osallistua aktuaariyhdistyksen työryhmiin.
  • Ohjeistuksia ja malleja vakuutusmatemaatikon käytännön työhön.
  • Koulutuksia edullisempaan hintaan.
  • Jäsenrekisteristä näet muut jäsenenä olevat alan ammattilaiset.
  • Ilmoituksia avoimista työpaikoista.

Jäsenmaksu vahvistetaan vuosikokouksessa ja maksetaan laskua vastaan.

Hae jäseneksi

Tutustu eri jäsenluokkien hyväksymiskriteereihin ja hae jäseneksi.

Kannatusjäsenyys

Henkilö, vakuutusyhtiö, eläkesäätiö, vakuutuskassa tai vakuutusyhdistyksen tai vakuutustoimintaa lähellä oleva yhteisö voi liittyä Suomen Aktuaariyhdistyksen kannatusjäseneksi ja tukea sen toimintaa vuosittaisella kannatusjäsenmaksulla. Yhdistyksen kokous hyväksyy kannatusjäsenyyttä hakeneet hallituksen esityksestä.

Suomen Aktuaariyhdistyksen kannatusjäsenenä tuet suomalaista aktuaarikoulutusta ja mahdollistat toiminnan kehittämisen. Aktuaariyhdistyksen jäsenten kautta saat alan uusimman tiedon käyttöön ja se mahdollistaa teille keskustelukanavan erilaisiin vakuutusalalla meneillään oleviin hankkeisiin.

Kannatusjäsenmaksujen avulla pystytään järjestämään koulutusta jäsenistölle, tarjoamaan asiantuntemus yhteiseen käyttöön ja vaikuttamaan vakuutusalalle tärkeisiin asioihin sekä osallistumaan kansainväliseen yhteistyöhön. Näin aktuaarien yhteistyöstä ja osaamisen vaihtamisesta syntyvän lisäarvo siirtyy kannatusjäsenille. Tarkoituksena on kehittää toimintaa entistä määrätietoisemmin ja tehokkaammin.

Jäsenyys on voimassa toistaiseksi ja se päättyy kirjallisella ilmoituksella. Jäsenmaksu vahvistetaan vuosikokouksessa ja maksetaan laskua vastaan.

Hae kannatusjäseneksi

Lisätietoa kannatusjäsenyydestä ja kannatusjäseneksi hakeminen [email protected]

Share Share Share